Sunday, 17 April 2011

berDOAlah selalu

semua orang mengharap impian msg2 tercapai...aku,kau,dia,,xde bezanye....
semua ade kehendak masing2...ap nak buat?
Istilah DUIT selalu da kite dgr kn...
DOA+USAHA+ISTIQAMAH+TAWAKAL....bese da trademark ni..cuma aku nak sentuh bab berDOA ni...bukan ber"dota"...=P
semua org mesti penah berdoa....tapi dapat x ap y korg nak tu? susahkn?
sabarlah hati...sabarkan separuh dari IMAN..=)

Firman ALLAH S.W.T
"berdoalah kepadaKu, dan berimanlah agar kamu memperoleh kebenaran."
(surah Al-Baqarah:186)



kita disuruh minta pada-NYA..so why nak malu2...mnx je la...
still xdpt gak? janganlah mengeluh...macam xcaya kat DIA je....DIA MAHA BIJAKSANA..DIA thu ap y terbaik bagi hambanya....




Firman ALLAH S.W.T lagi...
" dan apabila manusia ditimpa bahaya, Dia berdoa kepada Kami dalam keadaan berbaring, duduk atau berdiri, tetapi setelah Kami hilangkan bahaya itu daripadanya, Dia (kembali) melalui (jalannya yang sesat), seolah-olah Dia tidak pernah berdoa kepada Kami untuk (menghilangkan) bahaya yang telah menimpanya. Begitulah orang-orang yang melampaui batas itu memandang baik apa yang selalu mereka kerjakan."
(surah Yunus:12)



Sekiranya kita  x dapat perkara yang  dihajati, bersyukurlah dengan ap y ade. Semakin dekat kita kepada ALLAH, semakin hebat dugaan. Itu membuktikan ALLAH sangat kasih kepada sekalian hamba-Nya, agar kita benar-benar ikhlas dalam mencari keredhaan-Nya serta tidak termasuk di dalam golongan yang lalai dan terbiar diabaikan.


sesaiap y diuji..InsyaALLAH akan merasa manisnya IMAN itu..
 ingtlah ye 


"cukuplah DIA sebagai tempat manusia bergantung harap dan tawakal."
(surah At-Taubah:129)



moga doa kita diterima-NYA...InsyaALLAH
p/s: doakan utk parent penting =) 

No comments:

Post a Comment